Tuesday 3 January 2012

~Tahun baru 2012~






salam .. hari ndah masuk hari ke3 tahun baru .. bagi aku masih belum terlambat nak update pasal tahun baru nie .. hmmm ... agak terlambat sikit dari orang .. xpela .. aku bukan xnak update ... just aku baru tersedar yang hari dah masuk hari ke3 tahun baru .. sebenarnye aku still lagi sedih dengan berita kehilangan shabat a.k.a abg aku .. nak buat macam mane .. betul kate kawan2 .. yang pergi tetap kan pergi .. kita yang hidup kene teruskan .. walau banyak mane mase belalu , aku xkan pernah lupa mendoakan untuk erwah agar sentiase dilindungi Allah disana .. Al-fatihah ..

     chill baa ... kamu yag hidup perlu teruskan kehidupan kamu .. yee .. aku thu ... khidupan aku pnjg lgi .. banyak lagi tanggujwb aku .. aku tak boleh terus bersedih .. bangun .. bangun dan terus bangun .. pecaye pade dri .. aku pasti mampu melakukannye ... sekarg aku pon tengah sibuk final exam ... sebab tu jugak la aku agak terlmbat pasal tahun baru nie .. :p
tak pela .. bile2 pon boleh update asl tahu ape erti tahun baru .. hihi .. kalu daye pade aku ape zam tahun baru ? hmmm ... aku pon tak tahu nk jawab ape ... msih belum difikirkan .. kalu sebelum2 nie ..azam aku selalu nk berlajr bersungguh2 supaya dapt masuk Universiti .. sekarang azam tu aku dah tunai kan .. aku dah pon berjya menjejak kan kaki ke university ... walaupon aku dah ad dkat universiti sekrg xbermakna aku boleh maen2 ... sekarg aku kene berlibat ganda kan usaha aku .. gar aku terus cemerlang dan terus still kat universiti nie ..
    kalu nk di ceritakan kenangan sepanjg tahun 2011 .. hmm .. banyak kenangannye .. pahit, suke, duka , gembira .. sume aku kebas .. hihi ... tapi.. ape2 pon 2011 merupakan tahun yang paling bermkne bagi aku .. 2011 aku berjaya menjejakkan kaki ke universiti, 2011 lah aku dapat lepaskan kerinduan riuh rendah diumah aku .. sbb thun 2011 la aku dapt abg n akak ipr baru .. dpat la rase kenduri kat rumah sendiri .. hihi .. 2011 juga amat bermakne bagi aku kerana abg aku telah kembali ke pangkuan keluarge ... sekse perpisahan hanye aku yg rase .. tapi kini .. aku dan keluarge xpelu sdh2 lagi .. sbb kami dan kembali berstu ..
   dan yang pentg 2011 juga aku berjaye mengekalkan hubagn dengan si cinta ... thun 2011 juga aku mula rapt dengan keluarga sicinta .. hihi ... 2011 memg amat bermakna bgi aku dan si cinta .. banyak suke duka kami lalui bersame ... namun bende tu sume kami tolak ke tepi .. yang penting kami fham situasi masing2 dan sling mempercyai .. tu lah yang membuatkan kami kekal smpai sekrg .. kalu ikutkan 2011 sekse jugak la bg aku sbb kami terpkse berjauhan .. msuk j1 bulan 1 2011 kami dh terpkse berpisah .. krna msg2 berhijrh ke kl .. msing2 dah sibuk dgn kerja msing ... time tu sdh xterkate .. aku terpkse tggung rindu .. msuk je bln 6 aku pulak dihntr ke univrsti .. time nie lg sedih .. mse untuk kami jumpe lg agak terhad .. tak mcm tahun sebelum2 tu kami selalu jpe kat sek .. maklumlah satu sek .. hihi...tapi tu bukan alsan bgi kami untu terus sedh ... aku kuatkan smgt .. dan smpai skrg .. aku dan die msh ad cinta ...hihi ..
     ape2 pon tu sume dh berlaku .. macm yg aku selau dgra dari org2 yang syg aku .. BAA .. HIDUP HARUS DITERUSKAN .. HIDUP KEHADAPAN DAN BUKAN KEBELAKANG ..betul tu .. sume tu dh jadi kenangan bagi aku .. ape yang aku perlu buat .. setiap kebaekkan aku ambik sebgai pengajaran dan setiap keburukan aku buang sebagai smpah .. hihih ... semga tahun 2012 akn lebih bermakne bagi aku .. bagi keluarga aku dan bagi si cinta aku ... tak lame lagi aku dh nak msuk 19 thun .. hehe ..tak sbar rase nye ...






      *pesanan buat dri sendri : baa .. kamu harus tabah dalm megharungi dugaan Allah .. hidup sebgai remaja bnyak cabaranye .. kuatkan semgat .. kuatkan imam .. kukuh kan imam kamu .. jdi lah yg terbaek dlam diri sendri, keluarga,kawan2 dan si cinta kamu ..


No comments:

Post a Comment